onsdag 18 mars 2009

Klappat och klart!

Sitter nu än en gång i Granö och njuter av doften av skog.
Okej jag har en viss förmåga att överdriva det här med Granö och hur det verkligen är här lite. Speciellt för mina stadsskadade ex.klassisar. Enda sättet jag förklarar för folk vars jag kommer ifrån är kort och gott att jag kommer från skogen och för dom som hört mig prata mer om det kan jag tänka mig fått uppfattningen om att vi inte ens har internet här men så är ju inte fallet. Vi har internet, vi har inte utedass, vi har elektricitet och telefonledningarna når, tro det eller ej, ända hit.
Men ändå, vi har inte en enda fyrvägskorsning och det säger nog om denna underbara by och dess storlek.

Aja, sitter som sagt ännu en gång här i Granö, har varit här två gånger på mindre än två veckor och det är seriöst rekord. Har sammanlagt sedan jag flyttade i Augusti varit hem hit max åtta gånger så det här är verkligen imponerande av mig. Antar att man måste komma bort från saker och ting, vardagen, för att inse hur mycket man egentligen uppskattar det.
Och än en gång kom jag bort från ämnet. Jag vet jag är en svamlare men sån är jag och det är bara att älska mig för den jag är.
Anledningen, som jag försökt komma till ett antal gånger nu, till varför jag är i Granö är för att min käre far idag va i stan och hämtade hem alla mina saker från lägenheten så nu kommer jag leva i ett konstant eko i två veckors tid som jag ska njuta av till fullo tills jag sorgligt nog måste lämna min trygga tillvaro på Östra esplanaden 11 och ge mig ut på gatan på jakt efter sängplats om nätterna tillsammans med min bäste vän resväskan. Och med tanke på hur mycket saker som jag så omsorgsfullt skickade in i papsens bil så tog mitt samvete över, vilket inte händer ofta men dom gånger det gör det så ska man bara passa på å njuta, och jag följde med till Granö så att han inte själv skulle behöva släpa in allting i huset och försöka hitta plats åt dom ex antal gigantiska kartongerna.
Ibland borde verkligen mina föräldrar njuta mer över att ha en så otroligt underbar dotter. Jag tror inte dom själv är medvetna om hur oerhört lyckligt lottade dom är. Okej, nu tog jag kanske i men eftersom ingen annan är stolt över mig så måste jag ju själv vara det :P

Hände även en annan underbar sak idag, jag skrev kontrakt på lägenheten!! så nu är det klappat och klart, jag får äntligen diska i ett kök och inte ett minimalt handfat på toaletten. Kan du tänka dig något mer underbart än det?!

2 kommentarer:

  1. Sedär, ännu en blogg att följa :) Och det här verkar vara en riktigt bra också! Vem hade kunnat ana det? Det är en ren fröjd att läsa faktiskt, keep it up :)

    /Gustav

    SvaraRadera
  2. Men gud vad du håller på! Din förra sida var ju jättefin!!! Och den där dolda förmaningen till dina föräldrar väljer jag att ignorera...
    Kramis /Mammie

    SvaraRadera