tisdag 17 mars 2009

Sorry..

För er som undrar så nej, jag har inte övergivit bloggen.
Skulle dock inte vara förvånande då jag redan i första inlägget va helt inställd på att detta skulle gå raka vägen åt skogen men jag ser ljust på framtiden, jag ska inte överge mitt kall som superbloggare.
Kan bara skylla min hittills lama insats på att jag jobbar häcken av mig.
Jobbar konstan, varje dag, två pass på en dag, tretton timmar, ja ni förstår mitt försök att låta upptagen och samtidigt få lite sympati men sånt är livet när man har en hyra att betala.

Svävar just nu på moln då jag just fått veta att jag i sommar kommer få nyckeln till min drömlägenhet, jajjemen, Ronja är inte längre hemlös. Eller okej, nu ljög jag, är fortfarande hemlös i två veckor innan resan och sedan två veckor efter men första juni, då jäklar är jag ej en av de underbara alkisarna och uteliggarna på vasaplan längre. Grattis till mig!

Det underbaraste med det hela är att jag hittills levt i, visst jag ska inte klaga för den är billig och underbart centralt så förlåt Malin men, ett riktigt råtthål, tar fyra steg så har jag gått genom hela min nuvarande lägenhet och halvvägs tillbaka igen, duschar i källaren tillsammans med en underbar/vidrig åttabent krabat som tydligen flyttat in bakom en kvast i hörnet, diskar i handfatet på toan och hör till och med när grannen tänder lampan, kalla det lyhört om ni vill, jag kallar det sjukt. NU däremot får jag TVÅ rum, dusch I lägenheten, golvvärme på toan och ett riktigt kök med en riktig frys istället för mitt patetiska lilla frysfack där det som max ryms ett litet glasspaket och en halv bullpåse.. Välkomna till sofiehemsvägen 51 i sommar!

Måste bara få fråga, är jag världens sämste svensk? men just nu så flyger det smällare åt höger och vänster just utanför mitt hus och hela himlen är täckt av underbara raketer som exploderar i miljarder färger, men vad är det vi firar undrar jag då..?

3 kommentarer:

  1. du skojar?! sofiehemsvägen? :O ja det är ju rätt sida av stan i alla fall ;) men nice!

    SvaraRadera
  2. pah! för några veckor sedan älskade du
    min lägenhet! ;D
    men vad bra att du funnit något nytt & stort!
    måste ju dock bara få försvara min lägenhet
    med att du kommer ha typ 2 bussar om dagen.. ;)
    men jag ska gästa dig ofta!

    malin

    SvaraRadera
  3. Sådärja!
    Åter till ordningen. Du kan ju inte bara frånta mig det dagliga (nåja, iallafall de första dagarnas...) nöje att läsa din blogg!!!
    Köket ser fint ut - grattis!
    Kramis /Mammie

    SvaraRadera