måndag 9 mars 2009

Back in the big city

Jaha då var man tillbaka i storstaden, ensam och hjälplös i en alldeles för tom lägenhet.
Saknar redan dom jobbiga katterna som bara gnäller hela dagarna och som jag för övrigt insett att jag är dödsallergisk mot. Förstår inte, vi har haft katter hela mitt liv typ men jag har aldrig känt av nånting. Nu när jag flyttat hemifrån och sen far hem för att hälsa på så börjar det klia i ögonen och näsan täpps igen på en gång. Sorgligt, sorgligt, jag kan inte leva utan djur ju.
Men men vad gör man, jag föredrar ju hellre att kunna andas.

Som sagt, tillbaka i storstaden. Just nu sitte jag och väntar på att klockan ska ticka vidare så att min käre vän Helena dyker upp snart. Vi ska gå å göra stan osäker, tagga vår/sommar-shopping. Måste ju förbereda mig för sommaren som i mitt fall börjar redan i april, så solskyddsgegga, ny biki och tunikor i massor är det som står på inköpslistan idag.



1 kommentar:

  1. Hej Ronja
    Pratade nyss med din daddy och fick veta att du är på Kos. Hoppas att du får några underbara veckor där med mycket sol o hmmm...annat kul ;)
    Ska snart flytta, har fått tag i en bättre lägenhet. Visst..inget fel på den jag bor i, jättemysig, men har hittat en som är mysigare. Kommer lite närmare mitt jobb också. Angelica o Chris har varit med katt...övertog hennes pappas brors katt men det gick inget vidare, hon ville tillbaka till norrland. Så när Angelica åket upp nyligen fick hon ta med den tillbaka. Hennes farfar har precis gått bort. Tråkigt men väntat för han var ganska dålig. Här nere i Gbg börjar sommaren visa sig, det blommar för fullt i rosa o gult o löven har slagit ut på buskarna. Kring 20 grader varmt i helgen. Härligt!!! Men det hjälper väl inte att skryta med värmen för du har det nog ännu varmare. Sköt om díg hjärtat och ha det underbart. Fin sida förresten.
    Björnkramar från Anki

    SvaraRadera