fredag 20 mars 2009

Deprimerande

Nog är det väl tragiskt!
Jag har insett nu hur mycket större och ljusare min lägenhet vart sen jag plockade ner gardinerna men jag har även insett hur offentligt blottad man är och hur väl man ser dom tragiska regndropparna som envisas med att falla från skyn. Inte kul inte.
Jag som in i det sista hoppades att jag skulle få slippa det tragiska svenska vårvädret och hinna fara till värmen på den grekiska stranden innan slasket tog över och får varenda människa, hur hög dom än är på livet att deppa ihop totalt. Men inte fick jag ha sån tur inte, nej inte ska jag få smita från detta inte.
Det är bara att ladda upp med plastpåsar i skorna i hopp om att tårna inte är lika spetsiga som förra året då dom nötte hål vid stortån. Eller så kan man ju underlätta för sig själv och gå å köpa gummistövlar men det är ju så tråkigt, då blir det ju ingen utmaning.
Erkänn, man går runt och svär och är förbannad för att man är alldeles dyngsur om fötterna, men inte en kotte tänker tanken att gå och köpa stövlar, istället hoppar man runt som fån och försöker undvika dom djupaste pölarna fastän man vet att när man väl är framme så kommer man kliva i en djuuup pöl precis framför dörren bara för att man är så lättad att man äntligen får komma in på säker mark så man tappar helt koncentrationen på vars man sätter fötterna.
Det är svensk intelligens det..

Taggar en helg med nattjobb! wohow!!

1 kommentar:

  1. Nämen..., är det slaskigt... Här skiner solen (iallafall ibland...) och trottoarerna är alldeles torra... Kan det vara våren som kommit!?!
    Kramis /Mammie

    SvaraRadera