onsdag 18 mars 2009

Fastklämd mellan flyttlådorna

Usch, jag har verkligen inte insett tidigare hur sjukt mycket prytlar man lyckats samla på sig genom åren.
Sitter nu i min, i vanliga fall, lilla lägenhet som nu förvandlats till obefintlig då det inte finns mer än en och en halv kvadratmeter golvyta att röra sig på. Det är kartonger, tallrikar och muggar inlindadade i tre veckors reklam, kläder och skor upp till taket alltså.
Skulle börja packa ihop det enkalste, kläderna, för det borde ju gå fort.
Jo just det! det tog ju ett bra tag kan jag ju säga. Dom tar ju seriöst aldrig slut. Jag har insett att jag nog är den som tveklöst har mest kläder men som använder minst. Det är så sjukt tråkigt men jag orkar verkligen aldrig klä upp mig. Tar bara på mig första bästa mjukisar som ligger framme och sen är jag redo att ta itu med dagens utmaningar. Vad jag än ska göra så är det mjukisar som gäller trots att jag ahr garderoben full med spännande outfits.
Skor är också en sak som jag älskar och det är väl helt okej att älska skor för vilken tjej gör inte det men jag är inte som andra tjejer, jag älskar inte bara skor utan jag är, precis som min käre mor, besatt av skor. Vet inte riktigt om jag ska tacka eller ogilla henne för detta.
Om ni nu skakar på huvudet och inte aaalls tror att det är så illa som jag försöker få det att låta som så kan jag ju tala om för er att i min lilla lägenhet på 18 kvadrat täcks ca fem av dom kvadraten av inte mindre än 34 par skor.. Förstår inte att jag inte fick huvudrollen till a shopaholics confessions.

Nog för att jag längtar som ett svin tills jag får flytta och min största passion här i livet är just att packa upp och ner inför flytt, sortera allt mellan himmel och jord och möblera om så kan jag ju inte låta bli att bli enormt sentimental när man går igenom alla gamla saker, alla bilder, brev och sånt som jag bara inte kunnat slänga trots att jag borde.
Bara att få komma till skolan och hitta en lapp på skåpet med dom få slarvigt nerskrivna orden:

Hej Ronja! Du är söt idag.
Får jag chans på dig?
[ ] ja [
] nej [ ] kanske
P.s fin tofs!
Underbara 18-åringar! Hur ska man kunna slänga en så söt lapp?!

1 kommentar: