tisdag 14 april 2009

On my way!

Gnäll är verkligen en sak jag inte kan förstå mig på.
Har man ingenting att prata med en person om så är det en sak som alltid går hem och det är gnäll.. och skvaller såklart men det lär bli ett helt annat inlägg.
När jag nu sitter på bussen på väg till Stockholm på nio långsamma timmar dyker ett perfekt exempel upp i mitt lilla huvud.
Varför åker man buss när man kan flyga?-Jo för att det är mycket billigare.
Men nej, det är ju inte det. Är man riktigt duktig så kan man faktiskt hitta en flygbiljett för exakt samma pris eller till och med för fem kronor billigare men ändå väljer jag att åka buss och gnäller som ett svin över det.
Men ska jag vara riktigt ärlig så tycker jag faktiskt att det är riktigt härligt att åka buss. Ända sedan jag va liten så har jag älskat att åka bil, eller vad som helst som rör sig om man ska va noga.
När jag och min kära far skulle fara ut med bilen så hade jag somnat innan vi ens hunnit lämna uppfarten men ändå är jag verkligen ett proffs på att gnälla. Varför?!
ja, det är nog inte en så svår fråga att svara på. Det klarar nog en femåring till och med men för er som inte uppnått den intelligensnivån än så kan jag tala om för er att det förmodligen beror på att man är så sjukt besatt av att få allas uppmärksamhet och medlidande. Att man konstant vill att folk ska tycka synd om en och dadda med en som om man vore den mest plågade ungen i världen när ens problem egentligen är som en fis i rymden i jämförelse med andra problem som människor utsätts för världen över.
Så trots att jag tappert jagar sympati och lite tröst så ska ni verkligen inte tycka synd om mig då jag i själva verket trivs som fisken i vattnet.
Men känner ni ändå att ni tycker lite synd om mig så gör det i sånna fall för att det är ca 22 plusgrader och strålandesolsken ute och jag sitter instängd i ett kokande akvarium på hjul..

Hälsnigar från Tönnebro!

4 kommentarer:

  1. Haha du är ju knäpp Ronja! Jag tycker inte ett dugg synd om dig för att du måste sitta i en buss när det är så fint ute. du ska ju för fasiken få spendera en hel månad på playan på kos ju! :O

    SvaraRadera
  2. De flesta gnäller eller gör annat dumt för att få uppmärksamhet.

    Vissa av oss är dock olyckligt lottade och inser i efterhand hur dumt det kanske lät :P

    Ha så kul på resan förresten :)

    /Nästan släkting

    SvaraRadera
  3. tycker inte heller synd om dig, jag gjorde samma sak, men min buss fick stå i köer så den vart två timmar försenad!

    SvaraRadera
  4. ...och som belöning för att du stått ut med dessa oändliga timmar på bussen (ja, jag vet att tiden stannar ungefär vid bron över Umeälven och sen verkar man inte komma ett uns närmare Stockholm...) så får du ju träffa din älskade mamma!!!
    (...och en trotsig inlånad fyraåring samt en lite äldre men ibland lika trotsig mammasambo...)
    Kramis, Mammie

    SvaraRadera