söndag 19 april 2009

Nu smäller det..

oh my god! oh my god! oh my god!
Vad fasen har jag gett mig in på?!
åt skogen med mina djupa och filosofiska inlägg med tidvis en liten humoristisk touch!
nu är det paniken som väller fram och att försöka skriva ett lugnt och sansat blogginlägg med en betydelse är inte riktigt vad mina darrande fingrar klarar av just nu..
Sitter på arlanda, helt ensam och övergiven, rätt igenom skräckslagen och fylld av ångest.
Jag är inte gjord för det här! jag har alldeles för små fötter för att kunna stå stadigt helt själv..
HJÄLP!!

Nä, det här går inte för sig. Fyra veckor ligger framför mig och jag har redan flippat ur, ingen bra start.
Jag måste försöka se det här som en lika bra och spännande upplevelse som alla andra gör men för min del så skulle vem som helst som bara suckar och lyser med sin avundsjuka få ta min plats på planet till Aten som lyfter om exakt 30 minuter och jag skulle med glädje fara hem och lägga mig i min mjuka, trygga säng igen. Men inte går det inte..

Aja ska försöka att inte glömma bort er där hemma men om det dröjer mellan gångerna jag hör av mig så får ni helt enkelt acceptera att jag ligger på en sandstrand och njuter till tuuusen av solen och att datorn i det läget inte är min största hobby.

Ses om fyra veckor!! yeeeaaay!!!

4 kommentarer:

  1. ååh Ronja.. du inser inte hur tur du har! åh, nästa gång du skriver är du på kos! :D åh, åh åhhh :D

    SvaraRadera
  2. Du kan ju trösta dig med att du inte är den ende som har skräckslagen ångest...
    Här sitter din mor som har vinkat hejdå till sin lilla, lilla dotter som nu ensam ska ta sig fram i stora, farliga världen, bland idel illasinnade människor...
    Nej, efter lite konfererande med det sunda förnuftet inser även jag, även om jag är mor, att du kommer att få ett minne för livet. Och ja, jag är GRYMT avundsjuk...
    Kramis, Mammie

    SvaraRadera
  3. men ditt knas! de är ju i början man har panik! när du väl är där kommer du bara att njuta

    SvaraRadera
  4. YOU GO GIIIIRL!!!!!!!!!!!
    Jag tänkte på dig idag när jag hade lunch, att: -åååååååååh nu är min lilla flicka framme i det stora främmande landet!

    Ronja, du är bäst.
    jag längtar tills du kommer hem så vi får kramas en smula, hihi.
    PUSS

    SvaraRadera