torsdag 4 februari 2010

Tankar förstör ens liv

Ibland vet man inte var man ska börja, vad man ska säga eller hur man ska säga´t.
Man vill ha fram något men man vet inte vad, eller så vet man vad man vill men får inte riktigt ut det.
Det är många tankar som snurrar i mitt huvud just nu. Men det mest idiotiska är att jag ju faktiskt vet att ju mer man grubblar desto längre ifrån ett svar kommer man, men lik förbannat fortsätter man gnugga skägget med pannan i djupa veck.
Det är ungefär som när man glömmer bort ett ord eller ett namn på någon och förtvivlat vill komma på vad den där dumma hunden hette. Man går sakta igenom alfabetet bara för att se om man fastnar på någon bokstav som klingar fint men icket sa nicke. När man sen lägger sig i sängen för att sova fyra timmar senare efter att ha fått hela dagen förstörd bara för att man inte kan släppa det, så dyker ju självklart det där dumma namnet upp som om det vore det självklaraste i världen..

Nej varför lär man sig inte bara att sluta upp med alla dumma tankar. Det är ju inte direkt som att man tänker helt opartiskt heller när man vill komma fram till ett beslut. Oftast har man nog redan bestämt sig för vad man vill komma fram till och vinklar därför sina tankar därefter. Men kommer man fram till något vettigt då? -nej det är ju det man inte gör!

Jag vet inte vad jag vill, jag vet inte vad jag känner, jag vet inte hur jag ska kunna glömma och gå vidare men jag vet samtidigt inte om jag skulle kunna gå tillbaka och fortsätta, jag vet absolut ingenting helt enkelt och det gör mig helt förstörd!

Nej nu ska jag sluta tänka, bara leva.
Borde ju inte va så svårt.. eller?

4 kommentarer:

  1. Verkar som om du har nån stort du funderar på. Inte lätt Ronja! Eftersom jag inte vet mer än vad du skriver så tänker jag bara att du kanske kan fundera ut vad som är bra respektiva dåligt med "funderingen". Lägg ihop totalen och tänk dig in i båda valen du kanske står inför.

    Om.. det är en kärlek det handlar om så brukar det ge mycket om man är ifrån varandra ett tag- då är det lättare att känna om man saknar eller om livet funkar i alla fall.

    Sedan brukar jag låtsas vara typ 20 år fram i tiden och se tillbaka och utifrån det tänka vad jag skulle vara nöjd med att jag tog för beslut.

    Ofta kan det vara värt att satsa, bara man är medvetan om vad som kan bli följden om det blev fel beslut.

    Hoppas det ordnar sig för dig gumman! KRAM

    SvaraRadera
  2. Tyvärr måste jag nog meddela att denna totala förvirring kommer att drabba dig MÅNGA gånger i framtiden. Men jag tycker att Theres rader här ovan är kloka och allt förändras och lägger sig till rätta med tiden, faktiskt. Bra att du fixade ett litet miljöombyte. Ses på söndag. Kramis!

    SvaraRadera
  3. jag önskar jag följt med dig i helgen stumpisss!!!

    SvaraRadera
  4. Skickar många kramar till dig och hoppas att allt ordnar sig :)

    alla har vi våra funderingar! Men du klarar dig igen de. Du är stark :)

    SvaraRadera