söndag 11 oktober 2009

Man eller mes?

Igår gjorde jag någonting som skrämmande nog var intressant men som i vanliga fall är något som jag förtvivlat försöker undvika och som inte alls tycks fånga mitt intresse när jag frenetiskt bläddrar mellan alla kanaler i ett desperat försök att undvika reklamen - Jag såg på fotboll!
Och visst jag erkänner, det var faktiskt riktigt roligt. Jag insåg dock mot slutet varför jag så bestämt undviker allting som har med sport att göra. Det är helt enkelt för att mina nerver inte pallar. Jag vet verkligen inte vad jag ska göra med mig själv när det endast är dom två sista minuterna kvar och sverige ligger fortfarande under. Jag förstår verkligen inte varför man frivilligt utsätter sig för den tortyren. Så därför undviker jag lagsporter, punkt.
Men, det jag skulle komma till var ju att jag insåg ännu en sak. Jag ska tydligt påpeka att jag verkligen inte vet någonting alls om fotboll och dess regler så rätta mig gärna om jag har fel. Men jag har ändå lyckats märka att frisparkar oftast kommer efter att motsatt lag gjort någonting "dumt", som att till exempel köra upp en armbåge i nyllet på en motspelare eller att kanske bara rååka halka och köra in en klockren spark så smalbenet på någon stackare som bara rååkar stå i vägen.
Men jag undrar då, visar alla dessa frisparkar vilket lag som spelar fulast eller vilket lag som gnäller mest?! det skulle jag bra gärna vilja veta. För enligt mig så är det oftare man ser att dom helt utan någon som helst anledning bara sätter sig pladask på marken i precis rätt sekund så att det bara ska se ut som att dom råkade ut för värsta knock-out, än att det verkligen är det som sker. Är dom verkligen så dåliga och rädda för att förlora att dom bara kan vinna genom att gnälla och få särbehandling? varför kan dom inte bara hålla sig på benen och vinna rak i ryggen med hedern i behåll. Mesar!
Och fotboll som ska vara en så tuff sport.. eller inte.

2 kommentarer:

  1. En bra iaktagelse.

    Tyvärr handlar det mycket mer om vem som gnäller/filmar mest än om vilka som faktiskt spelar fulast.

    Italienare är verkligen praktexemplar. Italiensk fotboll är en blandning av vanlig fotboll och teater, dom faller nämligen för allt! Till och med när det egentligen inte träffar. Och ibland ser det ut att göra så VANSINNIGT ont, tills domaren skakar på huvudet, då är dom där sprättarna uppe på benen på en sekund.

    SvaraRadera
  2. håller med där, det handlar mest om vem som faller snyggast så man får domarn på sin sida :/ och samma sak att dom beter sig som om dom brytit varenda ben i kroppen och skriker alla möjliga saker och klämmer fram tårar, men när domarn ignorerar dom eller dom får sin frispark så är dom plötsligt mirakelbotade.

    karlar...

    och jaaaadu vad har jag hittat på för bus..? ;) hahaahahhahhaha skojjjjjj va? :D jag kommer iaf upp om två veckor o sen igen te jul ;)

    SvaraRadera