lördag 13 februari 2010

Melodifestivalen

Ett årligt återkommande tragiskt inslag i svensk underhållning..
Vad är det som har hänt med det som förr var årets höjdpunkt? Är det jag som blivit gammal? är det som med julafton - när man som liten inte kunde föreställa sig ens i sin vildaste fantasi hur det gått till när de vuxna kommit att tycka att det bara är en extremt jobbig helg som man helst vill få överstökad så fort som möjligt så man sedan kan återgå till det normala. Man förstod inte alls vad dom hade blivit utsatt för för hemskt monster som skrämt dom så till den djupaste grad att dom inte längre njöt av det vi barn såg som himmelriket på jorden.. Men så är det väl ändå inte med melodifestivalen? jag har för mig att när man som mindre satt där och njöt av alla fina melodier så var det mors och fars som hängde som djur över varsin telefon för att rösta som galningar på just deras favoriter, och så en extra ring för dottern också bara för att det skulle kännas liiite bättre att få ringa eeen liten gång till..
Om jag nu inte har helt fel så är det alltså inte bara jag som vuxit ifrån fenomenet melodifestivalen utan det måste helt enkelt ha gått och blivit en enda stor katastrof på senare år. Det ena bidraget mer bedrövligare än det andra. Och, jag vet, jag är väldigt duktig på att säga att man inte ska klanka ner på andra om man inte kan göra det bättre själv men seriöst. Okej jag kan inte sjunga eller skriva låtar, men just därför gör jag ju inte det heller. Daah!!

För övrigt så måste jag ju säga att, ja Theres, Choklad har varit min bästa vän den här veckan. Pålitligare sällskap och tröst får man ju leta efter ;)

1 kommentar: