måndag 1 november 2010

Hitta hem

Ena dagen vill man ingenting, andra dagen allt, ena sekunden ser man inget ljus alls och andra sekunden blir man bländad.
Efter många månader av velande och en känsla av hopplöshet gällande min utbildning så har jag äntligen försonats med tanken på att det här kanske faktiskt kan leda någonstans. Jag börjar mer och mer älska det och känslan jag hade när jag började, en känsla av att jag var stensäker på att jag hittat rätt, börjar sakta men säkert smyga sig tillbaka igen. Och det känns underbart!!
Alla vet vi väl redan vad det är jag verkligen vill men hur gärna jag än vill tro på mitt eget motto "vill man så kan man" så måste jag samtidigt förbereda mig på att det kanske inte alltid räcker. Så istället för att kasta bort livet på jakten efter någonting som kanske aldrig händer och vakna upp en dag och inse att man inte uppnått nånting alls och att man inte har någonting att falla tillbaka på så vill jag satsa på min reservplan. Som för övrigt växer sig större och större för varje dag och det känns bara så rätt! kanske lite för rätt? Men nej, PH är fortfarande och för alltid prio nummer ett men man måste va realistisk. Därför ser min närmaste framtid ut såhär:
  • 6/11 - Fördjupningskurs i massage som leder till certifierad massör.
  • mars 2011 - Utbildning/intensivkurs för manikyr, pedikyr, vaxning, ögonbryn- & fransfärgning samt ögonbrynsplockning.
  • Sommaren 2011 - Make-up artistutbildning.
  • Hösten 2012 - Hudterapeut utbildning på distans.
Storslagna planer som jag vet kommer ändras många gånger på vägen men man måste ju få drömma iaf, och detta är min dröm just idag om brevet som väntas i veckan kommer med tråkiga besked. Så håll tummarna för mig nu! (och det spelar ingen roll vad ni håller tummarna för, bara nånting lyckas ;P )

(nöjd nu sandra?)

1 kommentar: