tisdag 10 augusti 2010

fjortis?

Är jag en typisk tjej eller är jag?
Jag har alltid velat se mig själv som en som inte alls är värsta girlie girlig, en sån som kan stå på sig, har en egen vilja och framförallt en egen röst, och det sista kan jag utan tvekan säga att det har jag, en som, till min omgivnings förtvivlan, hörs - riktigt ordentligt dessutom!
Jag har alltid tyckt att jag kan saker, jag vet vad en scartkabel är jag vet hur man kan koppla tv:n genom videon när tv-dosan inte funkar, jag kan, jag kan, jag kan.. men nej, jag är lika hopplöst tjejig som alla andra. Jag säger inte att tjejer inte kan nånting, det kan dom absolut. Men dom är bara inte intresserad av att kunna vissa saker och då är det lättare att bara be dom där grabbarna som faktiskt äär intresserade av allt sånt där tråkigt tekniskt skit att fixat.
Men det som tippade mig över till girlie girliga sidan trots att mina få tekniska kunskaper hållit mig vinglandes på gränsen länge är min garderob.. Igår försökte jag mig på en totalrensing av alla dessa kläder jag samlat på mig under ex antal alldeles för fattiga år på grund av alldeles för många underbara klädaffärer. Men rensningen slutade bara med en lite finare ordning i lådor
och skåp.




När man bor i en liten etta som jag gör så har man verkligen inte så mycket plats över, man har helt enkelt inte så mycket plats över huvudtaget vilket gör att någon plats över inte finns över.. (om det nu går att få ut någon slags logik ur det där) Så att hitta plats åt 39 par skor, ca 112 linnen, ex antal tröjor, klänningar, kjolar, skjortor, byxor, shorts m.m är med andra ord inte det lättaste. Därför fick jag igår ett ryck då jag tänkte att jag skulle försöka göra mig av med lite skräp som ändå bara ligger där och tar upp onödig plats som hellre kan utnyttjas av nyare, finare saker, men tror ni jag kunde det eller?
Jag kastade ut allting från alla lådor och skåp jag kunde hitta och sen bara stod jag där, tittade, fascinerades över hur duktig jag måste va på att vika saker när allt det där får plats i ynka sex lådor och på tolv galgar. Men det va sen som det spännande började, när saker skulle kastas.
Jag hoppar över processen och kastar in resultatet på en gång; 7 plagg... SJU plagg!! var det enda jag kände att jag kunde leva utan. Skandal!!
Så hej, jag vet att ni redan vet det för för er är jag redan en så stor girlie girl man kan bli men nu erkänner jag det själv också! jag är ynklig ;P

2 kommentarer:

  1. man slänger ALDRIG kläder utan att fråga ens vänner om dom vill ha! har du inte lärt dig de?

    SvaraRadera
  2. ...så nu kanske du förstår din stackars mor som du hittills bara trackat för slängoförmågan...

    SvaraRadera