fredag 2 oktober 2009

Tiden tickar

Ibland går tiden så skrämmande fort. Nyss var det högsommar och jag visste inte alls vad jag ville göra med mitt liv. Jag har länge känt smått panik av att bara gå runt och fördriva tiden med allt annat än vettiga saker och inte känt mig ett endaste litet kliv närmare en tanke om vad jag ville göra, vad jag ville utbilda mig till eller vars jag ville flytta. Det enda jag visste var att jag ville göra någonting annat, någonting nytt, jag ville bort men jag ville samtidigt att allting skulle förbli som det alltid varit. Jag var vilse med andra ord.
Numera pluggar jag på universitetet i Örnsköldsvik, en "Hälso- och friskvårdsutbildning med inriktning mot spa-miljö" som det så flott heter och jag har inte känt mig så tillfreds med tillvaron på väldigt länge. Skulle vilja säga att jag verkligen vet att jag valt rätt men i och med att jag känner mig själv rätt väl så vet jag att jag alldeles för lätt ändrar åsikt om saker och ting så jag nöjer mig därför med att säga att jag just nu känner att jag valt rätt i alla fall och att jag verkligen inte för en sekund, ångrar att jag sökte denna utbildning av tristess i våras. Skulle bara vilja säga Ett stort tack till min förvånansvärt intelligenta impuls.

För övrigt så har jag skickat in min första hemtenta och kan bara hålla tummarna för att jag inte missförstått frågorna helt så att jag blir fett underkänd..
Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar