torsdag 14 maj 2009

Klar! Finished! Bartender! Done!

Nu ar det klappat och klart, man har nu gatt och blivit en fardigutbildad bartender med forhoppningsvis toppbetyg sa tji fick ni som inte trodde mig nar jag sa att jag skulle plugga som ett svin for jag tankte inte aka harifran utan bra betyg! Nu ar det gjort och jag ar sjukt nojd!

Den har veckan har verkligen varit ett enda stort kaos. Ett tag trodde jag verkligen att slutproven skulle ta dod pa mig. man sager ofta nar man vill papeka for folk hur stressad man varit att man inte ens hunnit ata men som i sjalva verket betyder att man fick en ursakt att bestalla hem pizza istallet for att stalla sig och laga mat men jag har verkligen inte haft tid att ata, duscha och att forsoka sova har ju bara varit att glomma sa red bull har varit allas varan basta van den har veckan nar man suttit och forsokt plugga in alla attio drinkar som skulle komma pa slutprovet plus all vin- ol- whiskey- cognac- rom- gin- vodka- tequila- och likorhistoria...
Fy fasen! men nu ar det gjort och det kanns underbart! Drinkprovet gick super, baren gick super bortsett fran nagra klantiga missar och flairingen, tro det eller ej, ar faktiskt det jag rockade mest!
Trots att jag ar en sa sjukt klumpig manniska som inte alls har koll pa mina egna hander sa haar flairingen varit det jag varit bast pa och jag sa pa skamt innan jag for att jag skulle bli flair mastare, mest bara for att det ar helt omojligt att tanka sig mig som bra pa det men se sa fel man kan ha, det visade sig faktiskt att jag var en riktig naturbegavning!
Eller okej det beror ju pa vilka man jamfor med, Mike kan ingen sla och inte erik heller men tjejerna har inte en chans mot mig om jag far saga det sjalv. Forlat alsklingar!! ;)

Nej nu har jag inte tid med sant har. Maste ga och gora mitt basta for att forvandla mitt kraftroda ansikte till nagonting nagorlunda vackert infor avslutningsmiddagen ikvall.
Jag ser det som en utmaning sa det ska bli spannande a se hur resultatet blir. Onska mig lycka till!

4 kommentarer:

  1. Åh, Im so proud of you :) längtar tills du kommer heeem! PUSS

    SvaraRadera
  2. de är ju helt underbart! du måste visa allt du har lärt dig när du kommer till sverige :P

    SvaraRadera
  3. GRATTIS!!!
    Nu förväntar vi oss att du som första bartenderuppdrag på svensk mark blandar några goda drinkar till mig och mina kollegor med respektive på vår teammiddag... På söndag17/5 kl. 16.30...
    Om du kommer hem, vill säga...
    Ha en trevlig avslutningsmiddag och en kanonkul sista (?) helg!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Grattis Ronja, bra jobbat! ser framemot o få se flairingen :D saknar dig! puss

    SvaraRadera